Loppis Entusiasten

lite loppat i sommar

Jag kan inte skryta med att jag har besökt många loppisar i sommar,
en liten titt här och en liten titt där,
men nu har jag fått ihop några prylar så att det räcker till ett blogg-inlägg i alla fall :)
 
 
En Alsterfors-vas för 10:- är inte fy skam :) (en liten kantnagg dock)
 
 
 Iittala gräddkanna 10:-
 
 
2:- styck för glasen som jag tyckte var fina, vet inget om dem ännu
 
 
En liten filur som känns så bekant på något vis,
men jag vet inget om denna heller. 5:-
 
 
Det här vet jag i alla fall vad det är :) Skultuna-ängeln i mässing :) 20:-
 
 
10:- för den pyttelilla gamla dockan i pärlor.
 
 
En gammal söt pappkartong.....
 
 

....som man kan dra ut långt, och ha trådrullar på (måste vara smala gamla rullar)
 
 
Sådant här gillar jag :D Jag har aldrig sett det tidigare.
(ungefär hälften av rullarna fanns i, resten hade jag i en burk hemma) 10:-
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anita säger:

    "En liten filur som känns så bekant på något vis" liknar mycket Rosa Ljungs troll Väldighaka, tycker jag.

    Svar: Ja, det påminner lite om dem, men keramiken och glasyren känns annorlunda, så det är nog något annat. Jag har inte alls kommit på vad det kan vara :)
    Loppis Entusiasten

    2017-10-22 | 10:55:51
    Bloggadress: http://www.anniesgranny.com
  • Gunilla säger:

    Hej! Vilken spännande blogg du har! Jag har fastnat här i ett par timmar nu och kikat på allt om Barbie...
    De gröna glasen vet jag lite om: De heter Allglaset och är designade av Bengt Edenfalk, tillverkade på Skrufs glasbruk i slutet av 1960-talet. Jag har lite mer info om den här:
    http://gunillasfoto.se/117-allglaset-skruf/

    Svar: Hej! Tack så mycket för info ! Jag gillar dem mycket, använder dem ofta. Jag hittade likadana bruna på loppis, men de köpte jag aldrig, jag inväntar att hitta några fler gröna istället :)
    Loppis Entusiasten

    2018-02-25 | 22:37:14
    Bloggadress: http://gunillasfoto.se

Kommentera inlägget här: