Loppis Entusiasten

2 små Rosebud-dockor

Den stående flickan fick jag av en kund på loppisen och den andra låg i delar i en loppispåse för 5:-
De såg inte mycket ut för världen :)
De är små, ca 14 cm höga och båda är från 50-talet
 
 
Det fanns hår med till den här, som hade ramlat bort.
Jag trodde först inte att den hörde till dockan trots att damen som gav den trodde det,
men efter lite googling så hade hon rätt :)
 
 
Bara tur att loppisen hade den till salu, ofta så kastas sådana här projekt,
men det är egentligen inte så svårt att sätta dit nya gummiband.
 
 
Jag tycker att de blev ganska söta ändå :)
(men det kom dock några fula ramsor när jag skulle sätta dit 3 mm breda ögonfransar,
som ramlade på golvet så att jag inte hittade dem. Inte bara en gång :D )
 
 
 
Det fattades lite färg på läppen efter att tummen har stoppats till munnen mååånga gånger,
men det slitaget ska få vara kvar, det visar bara att den har blivit lekt med ganska mycket :)
Jag googlade fram originalkartongen till babyn, det stod "I am Rosebud baby" och om jag förstod rätt,
så såldes den utan kläder.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: