Loppis Entusiasten

loppisfynd

Jodå, jag har faktiskt loppat lite sista tiden, släpat hem lite saker igen :)
Ni vet sådant som man inte kan låta bli att köpa för att det är för billigt :D
Men nu måste jag skärpa mig igen så att det inte ser ut som ett loppis hemma,
nu när jag lyckats rensa lite.
Jag skriver inga priser, minns inte exakt
Ni får hålla till godo med lite dåliga foton,
dottern spillde ut en kaffekopp så att kameran badade på köksbordet, sedan dess blir fotona inget vidare.
 
 
Göran Andersson Upsala-Ekeby
 
 
Murano
 
 
Ingen etikett, men jag tror att det här också är Murano
 
 
 
 
Jag har inte den blekaste aning om vad det här kan vara för gammal keramiktavla,
men den var spännande på något vis.
Jag vet inte ens om det är signerat eller bara kludd på baksidan :D
 
 
Noppskål Gunnar Ander, Lindshammar. Egentligen mer röd än kameran visar.
 
 
Sådana här gamla vaser brukar vara från Åfors, men jag är inte säker, har inte kollat upp det.
 
 
Helt nya kaffemuggar i Engelskt benporslin.
 
 
 
"Bullet" vas
 
 
En "Bulb-vas" från Gullaskruf till min lilla samling
 
 
2 tomtar av Rolf Berg, Torshälla. De ska svärmor få i Julklapp.
 
 
En till tomte, tror den är lite äldre
 
 
2 ljusstakar av Arthur Pe, Kolbäck
 
 
Bo Borgström, Åseda
 
 
Jag vet att de här glasen är relativt nya, dyra, som sålts på Cervera,
men jag har inte kommit på vad serien heter.
5:-, men då var det massa stearinkladd på insidan, gick dock bra att få bort :)
 
 
Att AWAB-pallen kostade 50:- minns jag i alla fall,
nu ska man bara hitta på något snyggt att klä den i :)
 
Ha en riktigt trevlig 1:a Advent!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: