Loppis Entusiasten

tyg på AWAB-pall

Jag visste inte riktigt vad jag skulle sätta på min senast fyndade AWAB-pall.
Jag försökte googla och titta om någon hade provat att sätta tyg på en sådan,
men hittade ingen, bara i vaxduk, det ville jag inte ha, så då provade jag istället :)
 
 
 
 
 
Det var väldigt vad den ser repig ut med blixt-foto, men den ser egentligen helt ok ut :D
 
Jag strök på vliceline på undersidan för att det skulle bli lite styvt
och för att tyget inte skulle kunna fransa sig i kanterna.
Jag hade en burk gammal oljebaserad trälack som jag tänkte kunde bli hållbar och bra.
Jag lackade underst, klibbade fast tyget, och lackade 2 lager uppe på tyget.
 
Inte vet jag hur det kommer att hålla, det får framtiden utvisa,
men det borde funka med en så hållbar lack, vi får se :)
 
Tyget är Sanderson, William Morris, "Krysantemum" i kraftig linne.
 
GOTT NYTT ÅR!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: