Loppis Entusiasten

stockholmsmässan

I år blev det en lite annorlunda mäss-dag.
Jag hade bestämt mig för att gå in på Sy-mässan istället för jag hade aldrig besökt den.
Fast det blev en snabbis in på Antikmässan också för att hinna träffa några i blogg-gänget.
Jag hann bara snabbkolla ett par rader på Antikmässan,
men hann med att handla en sak :)
Kameran låg kvar hemma, så det blir inga mässbilder i år.
 
 
Någon hade kluddat med målarfärg i stämpeln, så säljaren visste inte vad det var,
men jag hade kollat på de söta barnen av Kerstin Grönwall för Tilgman förut :)
Nu gäller det bara att hitta pojken som hör till :)
 
Inne på symässan inhandlades också lite smått
 
 
Det här ska bli en tunika till mig. Det ska väl komma en sommar också.
Skön viscosjersey
 
 
 
 
En låda för undertrådar har jag saknat.
 
 
Lite olika band i färger som brukar gå åt
 
 
Jag har rätt mycket småmönstrat så jag försökte att inte handla så mycket,
men de här köpte jag, de ska bli Barbiekläder :)
 
 
Jag har aldrig köpt något lapptäcksmönster tidigare, men det här föll jag verkligen för!
Trodde nog det skulle vara rätt enkelt, men när jag öppnade och läste verkade det riktigt svårt.
Måste göra det någon gång i alla fall :)
 
Nu när jag har provat Symässan också, så vet jag att det är nog Antikmässan som lockar mest.
Antikmässan är större och kräver mycket mer tid, så den satsar jag på nästa år.
Jag fick höra att Symässan även är på hösten, så då kan man ju besöka den då istället :)
 
Nu ska jag iväg och kolla om jag hittar något på loppis!
Ha en bra dag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: