Loppis Entusiasten

sol i sinne :)

Jag har ju medvetet undvikit loppisar ett tag nu när jag håller på att röjer och rensar hemma,
men jag slank in en sväng på Brons loppis idag och fyndade lite :)
 
 
Storlek nr 2 av fyra, ca 17 cm hög solflaska av Helena Tynell Riihimäen Lasi, 10:-
Jag har länge velat ha en sådan, trodde inte någon skulle dyka upp :)
(med den snyggaste halsen med bred mynning, finns med smal mynning också)
De färgade är ÄNNU snyggare, men man kan ju inte få allt här i världen :) (helkristall)
 
 
Och så blev det en lite dyrare vas, 20:- kostade den.
Den ser svart ut, men är brun egentligen.
Jag vet inget om den, mer än att det är slipad puntel och blåst i form, men min gissning är att den är gammal med tanke på slitaget, färgen, formen och utseendet på glasmassan, ska vi dra till med 20-tal?
Hehe, vet ej, tar tacksamt emot info :)
 
 
 
 
Jag kommer att diska den et par varv till, får se om glaset blir klarae inuti.
Ha en trevlig helg!
På söndag är det Megaloppis i Västerås på ABB-Arena, hoppas på fynd där! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: