Loppis Entusiasten

Vintage Barbie Julia

Den här gamla Barbiedockan från 60-talet ska föreställa en TV-kändis från tiden,
den populära sjuksköterskan Julia.
Jag har inte sett serien själv (jag är nog för ung hehe, konstigt nog :D )
 
Jag köpte henne som renoveringsobjekt,
sedan har hon legat i skåpet ganska länge.
Håret var snaggat, sprickor i gummit, nästan ingen färg kvar i ansiktet och ögonfransarna var borta.
De hade från början svart hår, men de flesta har oxiderat till rött med tiden.
Jag fick i alla fall med originalkläderna vilket var ett stort plus :D
Det kan vara svårt att se skillnad på gamla Christie-dockor och Julia,
men de har olika blänk i ögonen och olika ögonbryn
(Julia finns även i ny reproduktion)
 
 
 
Nu har hon blivit till-snyggad med kläd-tvätt, nytt smink och nytt hår
 
 
 
 
 
 
 
Egentligen ska hon ha kortare hår, nästan pott-frisyr,
men jag lät det vara något längre, det är ju ändå inte original :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: