Loppis Entusiasten

loppat i helgen

I helgen var det marknad i Kolbäck, Kolbäcks Kolifej, som är en gång om året.
Samma helg öppnade en loppis som förut fanns i Kolbäck, men som flyttat till Hallsatahammar,
"Ankis", dit var jag ju också "tvungen" att gå,
så det blev lite extra mycket hemsläpat den här helgen :)
 
 
En liten ljuslykta från Motala
 
 
En ganska stor skål från Murano.
Omärkt, men jag såg en skål i samma serie hos en Anki som var märkt,
så nu måste jag nog köpa den med :D
 
 
Götene Sweden står det på de här fruktknivarna i ställ av teak.
Jag har länge tänkt ha ett sådan, men jag ska slipa bort lacken och olja in dem istället.
 
 
Superfynd av lilla Carla från 70-talet och Barbie Supestar på marknaden,
men jag blev tokig på mig själv..., 
i efterhand kom jag på att Carlas svårfunna originalklänning satt på en annan liten docka bredvid!
Jag tänkte köpa den lilla 60-talaren med, men snålheten tog överhanden, rackarns,
hoppas jag hittar damen som sålde någon annan gång igen (har sett henne sälja på marknader tidigare)
 
 
Reijmyre ljuslykta får inte stå kvar när den kostar 5:-  :)
 
 
Härligt grön vas som jag tror är Christer Sjögren Lindshammar,
men det är inte helt säkert, jag kan minnas fel (har inte kollat upp det)
 
 
En ovanligt liten horn-trana (eller kallas de TV-trana?)
Nu har jag 3 storlekar av de grå-beige.Jag har jag 2 mörka också, men de har jag inte tillsammans.
Gillar dem :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: