Loppis Entusiasten

Pippi Långstrump, Tommy och annika

Förra sommaren hittade jag 3 små dockor på loppis. Det var Pippi, Tommy och Annika.
Det var en tjej i min paralellklass i skolan som hade haft dem, det var hennes mamma som hade loppisen :)
Det var en hel del skavanker, snaggat och trasiga kläder.
 
Nu i somras hade jag trevligt besök av Li och Katarina som också är docksamlare,
då fick jag ett till bättre set med de 3 barnen! :)
 
Nu har jag bytt lite delar på dem så att jag har fått ett ganska felfritt set,
lagat de plagg som fanns, och kompletterat med ny-sytt i det som saknades
(Tommys byxor och Annikas jumper saknades, skor och strumpor är inte heller deras riktiga)
 
Hästen hittade jag hos Bellas Kuriosa i helgen.
Det skulle väl ha varit en lite större häst, men den får duga till jag hittar någon annan :)
 
De är märkta "made for inpiration" IMPORT, ca 25 cm långa
och det är företaget LEMECO som har gjort dem 1969
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    De där dockorna kan jag inte minnas att jag sett förut.
    Kul att du fått tag på två uppsättningar så du kunnat knåpa ihop ett så här fint set!
    Ha det så bra!

    Svar: Hejsan! Jag hade inte heller sett dem i barndomen trots att det är min årgång :), men i Barbiegruppen på fb har de dykt upp ibland, så de är nog inte så ovanliga. Roligt att ha alla 3, de flesta som loppisfyndar hittar någon åt gången
    Loppis Entusiasten

    2017-09-20 | 16:45:02
  • anderson säger:

    Hej, du råkar inte veta om nån har en sån Pippi till salu? Letar efter en till en amerikansk samlarkompis. Sämre skick går också bra. (Är inte med i fb-gruppen men kanske skulle kika där med?)

    Svar: Hej, det finns en fb-grupp om köp och sälj barbiedockor, där skulle du kunna göra en sökning för de finns ibland till salu, annars har jag inte hört om någon till salu just nu, lycka till!
    Loppis Entusiasten

  • anderson säger:

    Tack för tipset, ska kolla den gruppen!

    2018-02-11 | 17:43:04

Kommentera inlägget här: