Loppis Entusiasten

lite smått loppat idag

 
3 röda glas med slipad dekor för 5:- styck
Kanske är det dricksglas, men de ska få bli ljuslyktor till Jul istället
 
 
En liten gunga/hammock i smide för 20:-
Jag ska nog måla om den och ha den i Barbieskåpet till de små Kellydockorna.
 
 
Lite Julpynt för 1:- styck...
 
 
Den pyttelilla Julkrubban var rolig,
synd bara att självaste Jesusbarnet och fåraherden saknades, jag lär ju inte hitta några nya.
Jesusbarnet i krubban ska väl vara ca 5 mm och fåraherden ca 2cm hög.
(kanske man kan göra i Cernit-lera? :) )
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Jättesöta små fynd. Jag är inte kristen men jag gillar krubban ändå :-)

    Svar: Ja, den var lite ovanlig tycker jag :) jag vet inte vad jag ska ha den till egentligen, kanske den hamnar bland Barbiedockorna :)
    Loppis Entusiasten

    2014-12-20 | 21:03:32
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Rose-Marie säger:

    Åh vilken söt krubba! Skulle passa i ett dockskåp!

    Svar: Ja, precis! ett dockskåp eller till Barbiedockorna :) Jag vet inte vad som riktigt är menat från början, den ser rätt gammal ut, jag undrar nästan om det har varit en sådan liten grej fylld med vatten och glitter? Om den har gått sönder och krubban har sparats?
    Loppis Entusiasten

    2014-12-22 | 18:32:24

Kommentera inlägget här: