Loppis Entusiasten

loppislördag

Igår var jag på flera loppisar, släpade hem en del :)
 
 
En gammal ryamatta som jag tyckte om, 100:-
(finare färger irl)
 
 
 
Ljusstakar av Arthur Pe, Kolbäck, i modeller jag inte hade, 40:- styck
 
 
 
 
En skål i turkost glas handmålad med silver, 50-tal kanske? 20:-
 
 
 
Den här gips-figurinen blev jag väldigt förtjust i, 50-60-tal gissar jag, 35:-
 
 
En signerad Po Ström för 20:- var inte helt fel :D
(ganska liten, ca 11 cm hög)
 
 
En vas till min samling av "Tyska-vaser-med zig-zag-ränder" :)
 
 
Säljaren ville sälja alla Elsi Bourelius-damer tillsammans för 200:-,
det var ett ganska okej pris,
men jag blev besviken när jag kom hem och en av de stora damerna hade limmad nacke, suck :(
 
 
 
Så kånkades det hem en skitig möbel :) 75:-
Ärligt talat så vet jag inte riktigt vad den ska vara till,
kan det vara något slags barskåp? Någon som vet?
Ingen märkning mer än några siffror på baksidan.
Jag ska bara ha den till förvaring i alla fall.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Det var många fina fynd du hittade i lördags. Men trist med den lagade E.B.-damen. Det är så lätt att missa en skavank. Och man blir så besviken när man sedan upptäcker den.
    Hoppas du har det bra i vintervädret!

    Svar: Hejsan! allt bra här :) Tack så mycket för kortet, ha en fin alla hjärtans dag Anta!
    Loppis Entusiasten

    2018-02-13 | 01:19:16
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.se
  • Madelein säger:

    Tror det kan vara en stereomöbel?
    Förresten, kan du hjälpa mig att årsbestämma en Sindy säng jag loppade till dottern? Kan skicka bild på Fejjan om jag kommer ihåg vad du heter nu igen :P

    Svar: Hej! Ja, kanske det kan vara en musikmöbel av något slag? Jag frågade i en retrogrupp, de gissade barskåp, men det var nog inte med säkerhet :) Jag är inte så bra på Sindy, men skicka gärna en bild på fb så kan jag luska lite :) Helena Högberg
    Loppis Entusiasten

    2018-03-13 | 21:30:00
    Bloggadress: http://madelein.se

Kommentera inlägget här: