Loppis Entusiasten

sytt lite smått...

...till "Baby Born Miniworld" som är en liten plutt-docka på ca 11 cm av god kvalitet.
Klänningarna är 6 cm, så inte är det stort inte :)
Det finns en nyare modell av mini Baby Born, men de har gjort om dem, något större och inte lika fina enligt mig. Jag har några sådana också, men har nog inte fotat någon. Jag vet inte ens åldern på de här men jag skulle gissa att de är ca 20-25 år? Kanske någon som vet?
Tändaren är med som storleksjämförelse.
Det är ganska tacksamt att sy sådant här smått för det är inte alldeles lätt att hitta de minsta dock-kläderna på tex loppisar, inte ens på leksaksaffärerna.
 
 
 
 
 
 
Dockan och klänningarna ska en liten släkting få
 
 
 

Kommentarer

  • Ingegärd Lundqvist säger:

    Önskar att jag hade dina hantverkshänder.....
    Blir alldeles lycklig över den lilla dockan och hennes kläder.

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2020-01-27 | 17:03:37

Kommentera inlägget här: