Loppis Entusiasten

3 Traderadockor, 11:- plus frakt

Det kan inte alltid vara roligt att vara säljare på tradera.
Tre stycken dockor från 60 eller 70-talet, 11 :-(sedan tillkom ju förstås 69:- i frakt för mig).

Före


Den stora dockan fick babykläder från loppis,
den röda dock-klänningen kommer också från loppis,
den grå/gröna dressen har jag gjort själv

 

 
Nu är det inte alltid det går som man tänkt sig när man ska tvätta en gammal docka.

Både sömmar och tyg trasades sönder totalt när jag skulle tvätta dockan på sista bilden.
Det fanns inte en möjlighet att varken kunna laga eller få rent tyget.

Hur man gör då kommer jag att berätta i nästa inlägg.
 

Kommentarer

  • Lilladockan säger:

    jag har sagt det förr och jag säger det igen, du är jätteduktig! och jag gillar verkligen din blogg ska du veta. det är så roligt att se när det händer något och skillnaden före/efter är så stor. och så skiljer sig din lilla hobby så mycket från alla andra bloggare som jag följer.



    jag har nog nämnt det tidigare, men jag tycker att dockor är läskiga, men det är kul att se vad du gör med dem och hur du ger dem nytt liv. jag blir inspirerad, inte till att rusta upp dockor, men till att göra förändringar och förbättringar. se resultat.



    jag hoppas verkligen att många kommer att vilja adoptera dina dockor! :)

    2011-07-22 | 11:24:06
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Helena Högberg säger:

    Vad kul att du gillar bloggen, jag tycker själv att det är roligt att kolla när folk gör om grejer.

    Jag har ganska många före och efter-bilder för jag brukar ta kort på de som ser mest bedrövliga ut.

    Det finns inte så jättemånga kvar av de äldre dockorna med tygkropp just för att de blir så snuskiga när de är mycket lekta med att folk kastar dem.

    2011-07-22 | 14:48:47
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/
  • Ann-Charlotte säger:

    Jag har en likadan docka som den i mitten. Fick den nog när jag var ca 2 år. Jag tror att den finns kvar hemma hos mamma och pappa fortfarande. kommer ihåg att hon hette Pia.

    2011-07-22 | 17:08:25
    Bloggadress: http://teakochorkideer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: