Loppis Entusiasten

stooort broderi

Ingen annan ville ha det jättestora broderiet på Tradera så jag fick det i stort sett för fraktkostnaden.
Det fick ligga ett bra tag för det var inte det lättaste att hitta en ram i rätt storlek.
MEN, så dök det helt plötsligt upp en rejäl träram med glas i exakt rätt storlek på En Hjälpande Hand i lördags!
Den var inte prismärkt så jag frågade vad den kostade.

De såg fundersamma ut och sa:
 -Hm, ja vad tycker du?
 
Jag sa:
-Ja den är ju lite ful i färgen (guld), tar stor plats, är otymplig och nog lite svårsåld, så 50:-kan jag ge.

De fnissade åt min "plädering" och sa,
-Ta den du för 50:- (man är väl en bra stammis :D)


Notera tändsticksasken nertill!



Fotot blev inte så bra med reflexer från fönstret och jag måste spänna väven lite till i övre kant,
men visst var det ett gulligt korsstygns-broderi i linneväv och ullgarn.  77 x 106 cm

Kommentarer

  • Ann-Britt säger:

    Hej!

    Kul att du tittade in hos mig...tror inte vi "träffats" förut...? Alltid roligt med nya bekantskaper.

    Och tack för vänlig kommentar...måste faktiskt erkänna att jag är riktigt nöjd med sockarna!

    /Ann-Britt

    2011-11-01 | 21:48:58
    Bloggadress: http://ratoavig.blogspot.com

Kommentera inlägget här: