Loppis Entusiasten

Trä-ägg

När jag är på loppis och ser något som skulle behövas fixas till har jag svårt att låta bli att släpa hem det. En sådan sak är det här lite större trä-ägget. Jag tyckte det hade så fina årsringar och kvistar.

 

Det var fint snidat, men lacken var inte alls bra. Det var sådan träresning att det var alldeles rivigt.
Fram med sandpapper, bort med lacken sedan oljade jag in det med en blandning av terpentin och hårdvax (som jag tjatade till mig av min sambo som ibland håller på med knivtillverkning).
Nu blev ägget mjukt och lent.



Vad jag ska ha det till? Inte en aning :)

Ha en fortsatt trevlig påsk!

Kommentarer

  • Berit säger:

    Vad fint det blev och så är det ju påsktider!

    Ha en fortsatt bra helg.

    2012-04-09 | 08:50:06
  • Yleski säger:

    Ägget är svarvad.

    Svar: Ja, det tror jag också, för det är väldigt jämnt
    Loppis Entusiasten

    2015-09-04 | 22:04:08

Kommentera inlägget här: