Loppis Entusiasten

Solöga

Jag har länge kikat på loppisar ifall jag skulle hitta några "Solöga" Tyko Axelsson, Reijmyre.
 
Det fanns 2 stycken i mitt föräldrahem, just i den här färgen.
De stod på det undre planet i en vägghylla med 2 hyllplan.
Jag vet inte om det var min syrra, eller jag, eller båda två,
(för enkelhetens skull säger vi att det var syrran :D) , men,
de tändes på där i hyllan och brann så fint,
vilket resulerade i stora sot/ brännmärken på det övre hyllplanet :)
Varken ljusstakar eller hylla finns kvar idag.
 
Hur som helst så har jag inte hittat dessa på loppisar i de här trakterna,
de är säkert vanligare i södra sverige, föräldrarnas var inköpta i skåne.
 
Det fick bli Tradera.
Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag lade bud på två annonser samtidigt,
(tänkte nog inte alls), vann på båda ställena,så nu är jag i alla fall lycklig ägare till 5 stycken solöga :)
 

Kommentarer

  • Lisette säger:

    Haha härligt ;) har gjort samma tabbe en gång när jag glömt att jag redan lagt bud på en annan annons! Men fina är dem!! Dock så har jag inte heller hittat dem här nere i Skåne, bor kanske i fel del :) kram på dig!

    Svar: Man kanske inte hittar några bara för att man vill ha :)
    Loppis Entusiasten

    2012-12-06 | 21:51:06
    Bloggadress: http://Vintagerose.webblogg.se
  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    Woohoo! Snyggt! :D

    2012-12-06 | 22:05:05
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: