Loppis Entusiasten

My little pony muggar

När jag rotade i köksskåpet hittade jag My little pony-muggar som jag köpte till mina tjejer på loppis när de var små i mitten på 90-talet. Kostade 5:- styck tror jag.
 
Lite på skoj kollade jag vad de ligger på prismässigt. Ganska förvånad när de oftast kostar över 200:- utan frakt på tradera. Vad bra att jag "glömt" att göra mig av med dem :)
 
Nej, de är inte till salu...
eller i och för sig ,den som är rosa inuti har jag en dublett av, så om någon har en annan att byta med så är jag med :)
80-talet börjar mer och mer kallas retro, vad tycker ni, är det retro?
Jag skulle nog mer kalla dessa för en "samlar-sak" från 80-talet.
 

Kommentarer

  • stina säger:

    jag tycker absolut att dessa muggar hör till en retrostil, en jag gillar också! kanske borde man kalla den mer nostalgi, för det är nog därför priserna är så höga. vi som växte upp med alla glättiga tecknade serier tycker det här är kult! har själv tre turtlesmuggar hemma som är mina dyrgripar. tror också att priserna kan vara så höga för att kvalitén var bristande. med åttiotalet kom väl hela "slitochsläng" idén? kul att du har kvar dom iallafall!

    2012-07-28 | 09:04:27
    Bloggadress: http://www.psychololita.blogg.se
  • Emilia säger:

    Hej! Har du kvar dessa muggar? :D inte vill du sälja åt mig? :)

    Svar: Hejsan! Jo, jag har dem kvar, har nog inte tänkt sälja dem, de är så söta, skulle egentligen vilja ha fler istället :), men om jag ångrar mig så kan jag höra av mig till dig!
    Loppis Entusiasten

    2014-09-28 | 21:56:52
  • Emilia säger:

    Hör gärna av dig isf tack :D de är väldigt söta :D ha en fin dag!

    2014-09-29 | 06:29:04
  • Jennica säger:

    Hej! Är du intresserad av att sälja vill jag mer än gärna köpa! Hör av dig :) vänligen Jennica

    Svar: Hej Jennica! Vi har haft muggarna sedan barnen var små, så det är lite svårt att skiljas från dem, men om jag ångrar mig så hör jag av mig :)
    Loppis Entusiasten

    2015-08-30 | 19:06:53
  • Sebastian säger:

    Jag är väldigt intresserad av en av dom rosa kopparna hör gärna av om intresserad av säljning

    Svar: Hej! Jag har 4 ponnymuggar varav 2 är dubletter, de rosa. Jag har ingen lust att sälja en så att jag bara får 3 stycken kvar, men om du har någon dublett och vill byta en mot en rosa så är jag intresserad :) Skriv till mig på mail isåfall för jag får inte alltid aviseringar om att jag har fått kommentarer här på bloggen
    Loppis Entusiasten

    2020-02-25 | 23:24:54

Kommentera inlägget här: