Loppis Entusiasten

Längre loppisrunda

Idag tog jag och sambon en lite längre loppisrunda.
Vi åkte mot Skinnskattebergshållet och hittade några öppna loppisar i alla fall.
 
Först ut blev Åndesta loppis i Kolsva,
ett stort och ganska bra loppis tycker jag :)
 
 
2 krukor för 5:- styck (steninge?)
En intarsiatavla från Italien 30:-
ett smalspårigt manschestertyg, riktigt retro i superläckra färger, ca 2 meter 10:-
och...
 

...en riktigt fin liten gräddkanna i handblåst glas, lite gultonat opalinglas 35:-
Tillägg: Jag har fått reda på att det kallas Kryopas glas och är 30-tal :)
 
Sedan hamnade vi på Röda Korsets loppis i Skinnskatteberg,
där var det riktigt billigt :)
 
5 tallrikar Rörstrand IRENE, 10:- styck
En kopparkittel i väldigt oputsat skick, men fin modell 5:-
Jag köpte också 3 linnen till mig själv för 10:- styck
och en ful, klippt, oäkta skrutt-Barbie för 20:- ,MEN hon hade en äkta 60-talsklänning på sig :)
(det lades i blöt innan jag kom på att fota)
 
Sedan vände vi hemåt och stannade till vid loppiset/kiosken i Bernshammar.
Där är det överlag dyrt. Folk får lämna in saker och sätta priserna själva där,
väldigt sällan jag hittar något där men idag...
 
...hittade jag i alla fall en häftig vas för 50:-.
Jag har ingen aning om vilket glasbruk som gjort denna.
 
På hemvägen svängde vi även in till Pingstkyrkans Second Hand i Köping
Lite blandad prisnivå tycker jag, men överlag bra priser.
 
En rätt stor ylle stramaljtavla för 25:-
Den ska jag göra om till kudde
 
Av ren nyfikenhet köpte jag dessa svarta kulor som jag trodde var i massivt glas för 15:- styck.
Inuti den ena ringen (de var lösa) stod OBSIDIAN.
 
Det var ju bra, annars hade jag aldrig fått veta vad det var för kulor.
Obsidian är en bergart som bildats av lava som stelnat mycket hastigt.
Läs gärna vad Wikipedia har skrivit om det, intressant :)
 
Så fick man den mycket regniga dagen att gå :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Gunnel säger:

    Vasen var verkligen häftig. Har aldrig sett något liknande. Jag skulle också ha köpt den direkt.

    2013-08-09 | 09:39:22
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • Rose-Marie säger:

    Kul med loppisrundor! Har blivit dåligt med det den här sommaren tyvärr.
    Fina fynd gjorde du också.

    2013-08-09 | 17:02:57
  • Anta säger:

    Intarsiatavla, gräddkanna, vas och svarta kulor - jaaa!

    2013-08-09 | 17:18:30
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Karina säger:

    Synd att det inte var idag ni åkte,vi kom nyss hem från marknaden i Riddarhyttan där fanns det många loppisstånd.
    Ni får väl ta en tur dit imorgon det ligger så fint vid sjön.
    Ha en trevlig helg

    Svar: Ja, det var ju synd att vi missade det! Vi åkte bara på vinst och förlust, hade inte tagit reda på var loppisarna fanns innan heller
    Loppis Entusiasten

    2013-08-09 | 19:48:24

Kommentera inlägget här: