Loppis Entusiasten

tungt på cykeln hem idag

Idag var det premiär på En Hjälpande Hand efter sommaruppehållet.
Halva priset på allt i butiken!
 
Jag som tänkt att inte handla så mycket idag. Pyttsan! 3 överfulla kassar på cykeln!
 
Mycket blev väldigt billigt, men jag gjorde också ovanligt många dumma köp idag.
 
En väldigt fin elefant märkt Å Holm för 25:-
Att den var limmad på 2 ställen såg jag inte förrän jag kom hem :(
Den ska jag lämna tillbaka nästa helg.
 
1:- styck för bakelitbestick var ju billigt,
men trots att de var buntade tillsammans var det flera olika modeller :(
Nåja, 25 stycken för 25:- kan jag leva med.
 
Nu undrar någon vad detta är,
jo det var ett litet gulligt rosarium.
Rosen gick sönder när jag plockade ur den,
sedan avslutade jag med att slå sönder den nedre delen i disken :(
 
En Iittalakaraff för 25:- var ju helt suveränt,
om det nu inte vore för att det fanns ett rejält nagg uppe vid korken :(
Väldigt synd när jag nu har assietter och glas i den här serien.
Så synd när inte defekter står på prislappen,
de brukar annars vara duktiga på att märka ut sådant.
Denna lämnas nog också tillbaka, kanske.
 
Ok, nu till de sakerna som i alla fall var hela :)
 
Två stora kvalitetsdockor, 20:- + 35:-, lite omvårdnad krävs dock :)
En lite småfräck Bergdala-gubbe med en krok mellan benen, 5:- :)
 
Två vägglampor i Jättetjockt glas som lyste med väldigt fint sken, 25:- styck.
Fotot blev lite konstigt, snyggare i verkligheten.
 
Sedan tidigare har jag precis en sådan här gipsdam,
fast med röd klänning, och lite större, 10:-
Hon behöver snyggas till lite i lacken dock.
 
Påfyllnad i min samling "Sunflower", 20:- styck.
Egentligen har jag den här storleken, men det är lite kul,
jag märkte att de skiljer sig jättemycket i alla fall!
Trots att foten var lika hög så skilde det 2 cm mellan "topparna"
Så nu har jag 4 ljusstakar och 2 skålar (som jag glömt blogga om).
 
Ljuslyktor Reijmyre, Tyko Axelsson, 10:- styck.
 
3 stycken Iittala Festivo. Nu har jag tripp, trapp, trull + några dubletter :D 20:- styck
en stor teakskål märkt Uppsala träsvarveri för 20:-
Jag skulle kunna tro att den här vasen är av  lite nyare modell,
men jag har ingen aning. 29 cm hög,
 5:- var i alla fall väldigt billigt.
 

sist ut en riktigt stor och snygg  Tupperwareskål i en dyr modell, 25:-
 
Nu till något helt annat.
Det är total-knas på min bloglovin-sida!
Det är precis om jag inte vore med i bloglovin. Det går inte att komma in på sidan.
Jag har säkert 300 olästa inlägg nu. Jag begriper ingenting!
Någon annan som har varit med om detta?
 
Jag måste ta hjälp av dottern, får se om det går att fixa.
 
Ha en trevlig lördag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • annasara säger:

    Waaow, vilka fynd!!! Skulle nog ha svårt att somna! :-)

    2013-08-11 | 09:42:53
    Bloggadress: http://loppisfyndat.blogspot.com
  • lybtar säger:

    Förstår att det var tungt att cykla hem med allt det.
    Galet många fina fynd.

    2013-08-11 | 16:45:00
    Bloggadress: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
  • Anta säger:

    Med sådana fyndfulla loppisrundor så blir det att skaffa en flakmoppe. ;-)
    Synd att halva rosengömman gick förlorad. Men du kan använda överdelen till något ändå. Gömman designades av Mona Morales Schildt för Kosta, tror någon gång på 1960-talet.
    Mitt exemplar finns här:
    http://pysselochpinaler.blogspot.se/2011/02/tre-agodelar.html

    2013-08-12 | 23:58:25
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: