Loppis Entusiasten

Dagens fynd

Förra helgen fick jag info. om att det var sista loppiset för året,
men sedan fick jag reda på att det visst var öppet idag :)
Tur det, för jag hittade en del fint.
 
 
En stor skål av Tamara Alladin, Riihimäen Lasi, serie Corall eller "Koralli"  60:-
 
 
60:- fick jag betala för den gamla BRIO-ankan, 
men den var i otroligt fint skick och jag är lite svag för sådant här :)
 
Fönsterlampan kommer från Danmark, Coronell Elektro A/S, design Werner Schou.
Det har felaktigt skrivits på nätet att det är Hans Arne Jakobsen, men det är fel.  40:-
 
 
Den här riktigt stora kannan, (rymmer 3 liter!) fingrade jag på redan förra helgen.
Jag tyckte den påminde mycket om Signe Persson Melins kvadratburkar,
men jag trodde inte att det fanns en sådan i serien.
 
Men visst fanns det! Både denna och en mindre variant :)
Förra helgen kostade den 30:-, men nu var det halva priset 15:-
 
Om vi inte hörs tidigare,
så får jag önska alla en God Jul!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Du är verkligen bra på att hitta fina saker, till bra priser också! Kannan skulle även jag varit spekulant på om jag fått syn på den. Kanonfin verkligen.
    Hoppas du får en bra jul / Åsa

    2013-12-21 | 20:11:18
  • Birgitta säger:

    Du fyndar du!
    Vilken härligt grön färg på den där skålen. Får mig att börja längta efter våren.
    Jag har sparat en Brio tax som sönerna haft med sådana där "plockringar". Äldsta sonen stoppade alltid kulan på svanstippen i munnen.
    Önskar också dig en riktigt fin jul, men håll i tomteluvan för nu blåser det :)

    2013-12-22 | 13:46:09
  • Flak säger:

    Önskar desamma och vi hoppas och längtar lite tills nästa loppissommar...även om vi fuskar lite och går på loppis redan nu=)

    2013-12-22 | 19:57:23
  • Anta Snaque säger:

    God fortsättning på helgerna! Hoppas du och dina kära har det lugnt och skönt. ---
    Vilka toppenfynd du hittat! Allt var snyggt! Lampan från Coronell gillar jag - har själv två stycken i mitt stora vardagsrumsfönster och en större, rund, ovanför soffbordet. Det blir så behagligt ljus från dem.

    Svar: Tack och God fortsättning till dig också Anta!
    Loppis Entusiasten

    2013-12-26 | 00:54:53
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: