Loppis Entusiasten

Fin grej som ger dåliga "vibbar"

Har ni varit med om att en fin sak ger dåliga "vibbar"?
 
Här kommer en liten Tradera-historia.
 
Jag betalade rätt bra för denna handblåsta glasblomma.
Det uppgavs att den var gammal, men jag vet inte alls om det stämmer.
 
Jag betalade direkt, som jag brukar.
När det gått 10 dagar och inget paket var i antågande kontaktade jag säljaren.
Med flera mail,
sedan ringde jag,
sedan sms:ade jag.
Inte ett svar!
Det här var i jultider, så för att röra om i grytan lite och störa hans julefrid,
skickade jag ett sms att jag kommer och hämtar blomman hos er på julafton!
(nu var det så att deras hemadress bara var 2 mil hemifrån mig)
 
Nej, inget svar i alla fall.
 
När det gått 19 dagar utan ett enda livstecken hade jag tröttnat,
jag gav världens sämsta omdöme och anmälde säljaren.
 
Då ringer han mej!
Världens konstigaste bortförklaringar kom sedan,
han skulle skicka paketet direkt.
Och paketet kom i alla fall till slut.
När jag sedan gick in och kollade hans omdömen höll jag på att få en chock!
Det haglade in dåliga omdömen! Jag tror det var närmare 150 dåliga omdömen,
folk var skitarga!
Han blev avstängd förstås.
 
Nu är det såhär att blomman är ju fin, men varje gång jag tittar på den,
så tänker jag på den IDIOTEN, jag kan inte säga annat.
 
Nu tänker jag ta den till loppis istället. Vill inte ha den längre.
Bara för att den ger dåliga vibbar.
 
Tror ni att jag lärde mig att alltid kolla omdömena noga på Tradera nu?
NIX :)
 
Ha en trevlig fredag!

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Vilken typ! Tydligen hade han satt i system att försöka lura folk. Men blomman var fin.

    2013-02-22 | 23:33:10
    Bloggadress: http://www.antasnaque.blogspot.com
  • lybtar säger:

    Jag är alldeles för dålig på att kolla omdömen. Jag har gjort det när jag har tänkt bjuda och det har rört sig om lite högre summor.
    Förstår att du tycker som du gör.

    2013-02-23 | 16:53:57

Kommentera inlägget här: