Loppis Entusiasten

plåtburkar

Idag tänkte jag hänga på Femtiotalsjaktens bloggutmaning om att visa sina plåtburkar.
 
Jag har ju väldigt mycket nyare burkar som jag använder i skafferiet,
men idag visar jag de lite äldre.
De har nog dykt upp i bloggen tidigare också :)
 
Först ut är faktiskt min mammas fina IRA burk som hon fick när hon var ung.
Den är värd att vara med trots att det inte är min.
 
Lite samma stil är det också på denna söta IRA burk
 
Den här burken har mönster som är i relief med olika svampar runt hela, 
den har jag som "skrotburk" :)
 
Jag har inte riktigt fått kläm på hur gamla de här Gelatinburkarna är, någon som vet?
 
Den här cacaoburken är i alla fall före -75, för då tog Fazer över produktionen av ögoncacao.
 
En fin gammal kaffeburk i guld/orange/blå.
Den lilla upptill är en ny i retrostil, råkade bara finnas med på fotot :)
 
Till sist en typ av IRA kaffeburk som nog finns hos de flesta som gillar gamla burkar,
de finns i vitt också, men någon sådan har jag inte hittat-ännu.
 
Jag tänkte också visa en fin gammal silverfärgad burk med rosor i relief,
samma modell som svampburken, men ähum, jag hittade den inte...
dags för lite vår-röjning här hemma kanske :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    Svampburken är ju helt fantastisk! :)

    2013-06-06 | 00:10:20
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Frøken F säger:

    sikke en fin samling:) Jeg har også en fin Gelatin dåse, som aldrig har været åbnet. Men jeg ved ikke hvor gamle de er..

    http://vanillaicecreamandfleamarketbargains.blogspot.dk/2013/05/loppefund-fra-lillebltmarked-i.html

    2013-06-13 | 20:57:44

Kommentera inlägget här: