Loppis Entusiasten

lite lördags-shopping

Det blev inte så mycket loppis-shoppat idag,
allt fick till och med plats på ett foto :)
 
 
Tygblommorna kostade 5:- för båda, alltid bra att ha
 
 
Den lilla plutte-vikingen kommer från Pukeberg tror jag 5:-,
det finns en massa olika storlekar av dessa.
Tillägg: Fel info. där! Vikingen kommer från Lindshammar, Christer Sjögren
Jag har för mig att det var någon som samlade på dessa,
hm, undrar vem det var...? (det där minnet som aldrig funkar som det ska)
 
 
Den här långsmala vasen från ELME är ju inte så märkvärdig egentligen,
men jag har en likadan turkos sedan tidigare, då blir det ju liksom lite roligare. 10:-
 
 
Marmoräggen kostade 20:- styck och 10:- för det lilla.
Det är svärmor som samlar på sådana, så då får man kosta på sig lite :)
 
 
Gladast idag blev jag för den här skålen i mina älsklingsfärger.
Jag har inte lyckats få fram vilket glasbruk som gjort den,
Lindshammar? Reijmyre? eller kanske finsk?
Rackarns fin var den i alla fall och passade så bra i fönstret med de andra gul-röda sakerna 30:-
 
Tillägg: Nu har jag hittat en likadan skål till i en lokal fb-grupp, skålen kommer från Partylite!
Så då får man väl säga att det är en ljuslykta istället :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Vasen gillade jag, otroligt läcker färg!

    2014-01-26 | 16:14:36
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Rose-Marie säger:

    Jättefina ägg! Fina fynd i övrigt också.

    2014-01-26 | 16:52:02

Kommentera inlägget här: