Loppis Entusiasten

förvaringsdyna

Det är ganska längesedan jag köpte sådana här förvaringspåsar i plast.
De funkade ganska bra att ha under sängarna, men de börjar gå sönder i plasten nu.
Dragkedjorna är dock fortfarande bra, så de kan återanvändas :)
 
 
Jag hade ett "dö-utrymme" vid sängen som jag tänkte använda till förvaring istället,
 
 
 
...så jag tog dragkedjan och ett möbeltyg som fanns i gömmorna,
och sydde en måttanpassad dyna.
 
 
Nej, den blev alldeles för för bylsig...
 
 
...trots att jag har strukit på Vliseline på avigan för stabiliteten.
( inget foder på denna).
 
 
så jag sydde en till söm på utsidan så att den blev lite kantigare,
det blev stabilare och bättre.
 
 
Inte syns den mycket där bakom sängen.
Nåja, den gula dragkedjan ser man väl kanske,
men det får man stå ut med när den var gratis :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • sophie säger:

    Smart och snyggt, tycker jag!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-12 | 16:47:57

Kommentera inlägget här: