Loppis Entusiasten

loppis idag

Idag följde jag med en bekant in till Västerås på ett besök på Myrorna.
Det är inte så ofta jag är in på Myrorna, för det mesta blir jag faktiskt full i skratt av vissa priser.
Saker som kostar 15:- nytt på IKEA kostar 45:-, suck!
Det känns som om sista kronan skall kramas ur varenda pryl.
 
Jag hittade i alla fall något som jag ville kosta på mig.
 
 
 
2 stycken ganska stora tomtar 27 och 33 cm höga, gjorda i någon slags gummi.
Jag är inte alls mycket för julsaker,
men det var perfekt för oss eftersom vår dotter gärna river ner grejer i golvet.
Jag vet inte hur gamla de kan vara, men jag gissar nog på 60-tal.
Inte var de jättebilliga, 100:- styck fick jag ge, men jag tyckte att de var värda det,
hellre 2 gamla tomtar än allt nytt krafs som finns i affärerna :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Gunnel säger:

    Ibland blir man full i skratt över hur man sätter priser på Myrorna och andra ställen. Men tomtarna var fina och väl värda sitt pris.

    Svar: Ja ibland förstår man att det inte kanske är så lätt att sätta priser, men när det är jättevanliga saker som står på varenda loppis och som gjorts i miljontals från IKEA tycker man att de kunde ha lite koll i alla fall
    Loppis Entusiasten

    2014-11-26 | 20:49:50
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com

Kommentera inlägget här: