Loppis Entusiasten

lite loppat och lite elände

Jag hade ingen riktig loppislust idag.
 
Vår yngsta tjej som redan har handikapp (Rett Syndrome),
har nu i onsdags brutit foten också.
Snavade på en mattkant, tjoff, 3 smala ben mitt i foten gick av!
Bara efter mindre än 3 dygn känner man sig alldeles slutkörd.
Inte lätt när hon inte förstår att hon måste vara stilla eller att hon inte får stödja på foten,
inte kan prata och tala om att det gör ont. Det smärtar i modershjärtat.
Hoppas nu bara att det läker som det ska.
 
(får se hur man är i kroppen efter att ha burit runt på en 50-kilostös?)
 
 
Men man har ju detta loppisberoende.
Tänk om just den grejen man samlar på, står där på loppiset idag!
Man bara måste dit och kolla!
Nu var det ju som vanligt inte så, men lite handlade jag i alla fall.
 
 
En vas för 20:- som troligen kommer från Åseda
 
 
40:- kostade ljusstakarna i mässing och svart plast (?) hos Bellas Kuriosa.
På de här syndes det tydligt att det var ett lacklager uppepå,
så jag får väl ta till varmt vatten+ättika-knepet.
 
 
Jag köpte också en ljuslykta/vas/skål i glas som var lite kul.
 
 
Underfång av bärnstensfärgat glas och överfång av klarglas,
slipade rundlar i sidorna och undertill, alldeles knöggligt utanpå.
Den känns inte jättegammal, jag vet inget alls om den, men det verkar vara fint glas. 10:-
Tillägg: Nu har jag fått info av en snäll bloggläsare:
Den kunde köpas på Chilli för ca 8 år sedan, tack!
 
Imorgon är det loppis i Folkets Hus,
det blir nog en snabbis dit också, tror jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Gerd säger:

    Usch, vilken otur ni har haft =( Hoppas det läker fort.

    2014-10-04 | 16:34:10
    Bloggadress: http://50arforsent.blogspot.fi/
  • Tant Emma säger:

    Fina fynd men tråkigt med dotterns fot. Ta hand om er.

    2014-10-04 | 19:28:27
    Bloggadress: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com
  • sophie säger:

    Som alltid fina saker. Hälsa dottern att vi hoppas på snart bättring varm kram till dotter och mamma!

    2014-10-04 | 19:46:22
  • Anta Snaque säger:

    Nej, vilket maximalt oturligt fall att tre ben i foten bröts. Stackars flicka som är nog drabbad redan. Tungt och jobbigt för både henne och er. Det är svårt att se när någon älskad har ont och besvärligt.
    Jag håller tummarna för att foten ska läka snabbt och väl. Och var rädda om era egna kroppar.

    Som vanligt har du gjort fina fynd!
    Kram från norr!

    2014-10-04 | 20:49:52
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Rose-Marie säger:

    Nej usch vad jobbigt för både dig och tösen!
    Hoppas hon blir bra fort och att hon slipper ha så ont.

    2014-10-05 | 14:58:45
  • lopplisa säger:

    Aj, aj, aj! Så tråkigt! Hoppas på snar bättring och att efterläkningen gå bra! Förstår att det blir ett dilemma om förståelsen och språket inte inbegriper egna skadade fötter. Knivigt!

    Fina fynd annars! Fantastiskt fin den gula skålen/lyktan/vasen, särskilt i bilden då jag antar att ett fönster speglas i bakgrunden!

    Ta väl hand om dej och de dina!

    2014-10-05 | 17:21:52
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com
  • Anonym säger:

    Hej! Ljuslyktan kommer från Chilli. Mina föräldrar har en likadan fast i lila, köpt för ca 6 år sedan :)

    Svar: Tack för info! Jag tyckte att den inte kändes så lastgammal. Kul att veta, då är det nog någon utländsk massproduktion gissar jag :)
    Loppis Entusiasten

    2014-10-08 | 21:49:55
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Jag har en blå sådan ljuslykta/skål

    2014-10-11 | 19:51:10
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: