Loppis Entusiasten

efter nyår

Efter nyåret har det varit rena sjukstugan här hemma.
Först ut sambon, sedan dottern och nu jag.
Hosta, snora, halsont och feber.
Det blir inte ens någon loppistur imorgon när favoritloppiset öppnar, inget att göra åt.
Innan jag fick feber orkade jag i alla fall pyssla lite.
 
En Tonnerdocka (större än Barbie, ca 40 cm) som köptes utan kläder,
fick ta över en klänning som jag sytt tidigare till en annan docka, efter lite ändringar.
 
 
Jag tyckte att hon hade lite för stel frisyr, så jag släppte ut håret.
 
 
 
 
 
Såhär såg klänningen ut när jag hade gjort den till en annan docka.
Den blev ganska annorlunda :)
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Undrade faktiskt hur det stod till eftersom du inte skrivit på ett tag. Önskar dig och familjen en bättre fortsättning på det nya året än som det började. ;) Krya på er! Och gott 2016!
    Vad tjusig Tonnerdamen blev!

    Svar: Tack Anta!
    Loppis Entusiasten

    2016-01-08 | 23:48:56
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Maret Dahlberg säger:

    Hej!
    Har länge beundrat ditt arbete med alla olika saker du visar. Du är verkligen duktig och gör fina saker. Väntar redan på nästa. Hälsningar Maret

    Svar: Tack! Det kommer nog något snart, har lite olika på gång, men det får bli när jag får lite ork tillbaka :)
    Loppis Entusiasten

    2016-01-09 | 11:13:02
  • Birgitta säger:

    Så kul att börja det nya året med att se nya kreationer "a la Helena", men så tråkigt att ni varit, och är, sjuka! Hoppas att du snart är frisk igen!
    En energikram kommer här :)

    Svar: Tack, lite energi är precis vad jag skulle behöva nu. Vi brukar inte få influensan, så man är bortskämd med att klara sig undan :)
    Loppis Entusiasten

    2016-01-09 | 14:19:13
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Rose-Marie säger:

    Så fin hon blev!
    Nu får ni hålla er inne från kylan och krya på er!

    Svar: Tack! Ja, bäst att hålla sig inne tills man är bättre nu när det är så pass kallt.
    Loppis Entusiasten

    2016-01-09 | 17:17:35
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Du är verkligen superduktig! Jättefin!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2016-01-09 | 22:21:38
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Myeijzio säger:

    Men ååååhh vad vacker! Känner att jag måste ta mig ut på loppis nu, nu, nu! Säljarna på tradera, ebay och blocket har fattat att det finns "vuxenintresse" för barbies nu och alla priserna har gått upp ÄVEN på "nya" barbies... *sur* Nä men loppis it is! :D

    Svar: Ja, en hel del har börjat att intressera sig för de modernare dockorna också, men det är kul att det inte bara är vintage som gäller :)
    Loppis Entusiasten

    2016-02-11 | 11:23:09
    Bloggadress: http://www.pinkbarbiej.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: