Loppis Entusiasten

loppat lite här och där

Det har blivit lite dåligt med bloggandet sista tiden.
Jag har inte varit på det vanliga lördagsloppiset, men jag var på storloppis i Hallsta-Arena och har tittat in på något annat loppis med, så lite har inhandlats i alla fall. :)
Nu skriver jag inga priser för jag har det inte färskt i minnet, men allt har varit väldigt billigt.
det jhar faktiskt blivit allra mest dockor, men jag kan inte låta bli när de kostar 10-15:-, eller mindre
 
 
 
 
 
Någon som tror att det börjar bli trångt i barbieskåpen?? :D
(den huvudlöse är en sk "swap" Barbie, man kan byta huvud på dem)
 
 
Äldte Sindy + chiffonje.
Jag har flera äldre Sindymöbler som fått sådan här ful färg av åldern, men jag ska måla om dem.
Jag tänkte, man kan ju lägga undan och måla flera i samma färg, vad som nu skulle kunna passa :)
 
 
Och så en Sindy till. Henne har jag redan gjort i ordning, hon var något stökigare vid inköp :)
 
 
 
 
 
 
Orrefors FUGA
 
 
En tjej från Japanska Seto Craft
 
En ganska stor pojke från Tilgman.
En flisa där glasyren var borta på foten, men den var nästan gratis.
Jag ska nog kunna få det lite mindre synligt.
Jag har redan en sådan här pojke, men han har andra färger, så det får väl bli tvillingar då :)
 
Som sagt, många dockor har det blivit,
jag måste nog avyttra några innan sommarloppisarna börjar :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Jag pallrade mig också iväg till loppiset i Hallsta arena, men köpte inget trots att flera saker lockade. Det var inga fyndpriser på något av dem, fast jag ångrar att jag inte tittade noggrannare på en gammal hattask som låg på golvet vid ett bord. Fortfarande dröjer den sig kvar i minnet, kanske jag hade kunnat pruta, men jag är sååååå dålig på sånt då jag tycker att saken är värd sitt pris även om jag inte har lust att betala så mycket.
    Fredag igen!
    Ha en skön helg!

    Svar: Ja, ibland kan man ångra sig. Förra året fanns massa små tryckknappar som jag tyckte var lite dyra, ångrade mig sedan eftersom sådana små inte längre finns i handeln, men jag hade tur, damen var där i år också, och hade några askar kvar (lite billigare också :D ) Det är klart att du måste prova att pruta, många till och med räknar med det. Om man frågar snällt om det finns någon prutmån på priset? så har jag aldrig varit med om att någon blir sur (fast om det redan är billigt prutar jag aldrig)
    Loppis Entusiasten

    2017-04-21 | 15:50:14
  • sophie säger:

    Vad många som fått ett nytt hem! Jag är lite nyfiken vad det är för dockor på första bilden de små i bakgrunden?

    Trevlig vår!

    Svar: Hej Sophie! Jag har fått reda på att de små gamla dockorna som har filt-kläder kallas ARI-dockor. De är i gummi, jag gissar att det är 60-tal. Rätt söta :) Trevlig vår till dig också!
    Loppis Entusiasten

    2017-04-27 | 14:21:29
  • Anonym säger:

    Hej, sån söt figur från Seto craft. Vet du om det finns många i liknande utförande? Har själv 3 st olika flickor. Vet du om dom har något värde? Mvh. Mia ([email protected])

    Svar: Hej! Det finns nog riktigt mycket olika figurer från Seto Craft, men lite olika former. Vissa är sådana med en liten kruka som det ska vara torra växter i, sedan är det lite olika storlekar. Jag har både pojkar och flickor i olika modeller och storlekar, vet inte hur många egentligen, jag har lagt dem i lite olika lådor, snart dags att skaffa en hylla till dem tror jag :) De är nog inte särskilt värdefulla, såldes nog i stora upplagor. Dyrast har jag sett på en samlarmarknad där den större modellen kostade 200:-, men jag har inte gett mycket för dem jag har köpt. Söta är de i alla fall. Jag tror Seto Craft fortfarande finns kvar, men de gör saker i sådan billig "polystone" nu tråkigt nog, ingen keramik vad jag har sett.
    Loppis Entusiasten

    2017-06-07 | 13:19:02

Kommentera inlägget här: