Loppis Entusiasten

helgens loppis-inköp

 
Den större Kosta Boda ljuslyktan Snowball av Ann Wärff ser man inte så ofta, 50:- var ett bra pris.
 
 
Ett plåtskåp med slipade glasskivor gjord i gammal "skruttig" stil.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det eller vart jag ska få plats med det,
men det ordnar väl sig :) 30:-
 
 
Jag stod länge och fingrade på den här skålen,
tyckte den påminde om Stig Lindbergs "Veckla-" och "Pungo-"serie,
men hade inte riktig koll på hur de ska se ut, men vågade inte lämna den kvar :)
Det var förstås någon slags efterapning, inte alls Stig Lindberg. 35:-
 
 
Jag vet att jag tittade på de här lite exklusivare påslakanen på IKEA,
det var inte särskilt längesedan de såldes. 20:- styck
 
 
Lite skum färg på den här vasen, mörk hallon?
Jag ser inte exakt signeringen, Petri Granroth, Tängsta hantverk -98 , eventuellt...:) 20:-
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Den "skruttiga" ljuslyktan/skåpet är ju jättefint!
    Kan den röda vasen vara från tiden då det blåstes glas vid Tängsta gård/hantverk utanför Köping ?
    Kommer ihåg att jag kikade på charmiga snapsglas därifrån där inget glas var det andra likt.

    Svar: Ja, det verkar vara blåst där, kanske de haft någon "prova på blåsning"? :) Jag hittade namnet på google men inget förknippat med glasblåsning. Undertill var det en "rå puntel", så att det syns där de knackat av glaset efter blåsningen, annars brukar det för det mesta vara bortslipat
    Loppis Entusiasten

    2017-02-21 | 16:19:06
  • Anta Snaque säger:

    Fina fynd, som vanligt! Snyggt mönster på påslakanen!

    Svar: Tack! :)
    Loppis Entusiasten

    2017-02-21 | 16:58:03

Kommentera inlägget här: