Loppis Entusiasten

ännu mer dockkläder

Ja, det blir ju nästan en dockklädes-blogg det här,
men vad gör man när loppisfynden lyser med sin frånvaro?
Syr lite till förstås :)
(Haha, jag har köpt en hel del tyger till jumprar till mig själv,
men de ligger kvar i skåpet och väntar på bättre tider :D)
 
Jag såg ett himla sött gammalt tyg i en fb-grupp, så jag tiggde mig till att få köpa en liten bit av ägaren :)
Det blev en klänning till Sindy i gammal stil. Jag vill göra en till en gammal Barbie sedan också.
 
 
 
 
 
Det här bruna mönstrade tyget hittade jag i "stuv-skrot-lådan" på lapptäckskursen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Jättefina klänningar!
    Gillar verkligen både mönstren på tygerna och stilen på klänningarna.
    Önskar dig en god fortsättning både på nya året och med sömnaden.

    Svar: Tack detsamma Rose-Marie!
    Loppis Entusiasten

    2017-01-04 | 18:47:20

Kommentera inlägget här: