Loppis Entusiasten

loppis idag!

Nu har jag ju haft ett loppis-uppehåll en tid,
men idag var det sista öppetdagen före sommarstängningen med halva priset,
så idag bar det iväg :)
 
 
 
En liten skärbräda av Fiddjo Flint, 5:-
 
 
2 paraplyer 10:- styck
 
 
3 stycken handmålade kakelplattor med upphängning för 10:- styck,
jag tyckte verkligen om dem, så de ska upp i köket.
 
 
Iittala Kiwi, 25:- styck
 
 
10:- för den stora och 2.50:- för den lilla.
Jag har redan sockerburken, men svärmor ville ha en också :D
 
 
Det var nog 2.50:- styck för de små importmärkta figurinerna,
och 10:- styck för sjalarna.
 
 
Det höll på att bli ett fynd på 200:- också.
Det var en grym kö idag, tog lång tid att få betala.
Jag stod och filosoferade och hittade 200:- på golvet, lite sådär ihopvikta.
Jag blev inte jätteglad, någon stackare hade ju säkert nyss tappat dem,
och inte kan man lämna dem i kassan och inte kan man hojta -Är det någon som tappat 200:-tjohoo?!
 
Jag tog upp dem försiktigt och ställde mig bara att iaktta dem i kön.
 
Det tog kanske 10 minuter så såg jag en kvinna som började titta på golvet sökande efter något,
sedan fick hon syn på min hand där pengen syndes litegrann, tittade på mig lite frågande...
 
Fallet löst,
hon sken upp som en sol när jag frågade om det var hennes pengar.
hon kunde inte svenska, men det behövdes inte :)
 
Man ser ofta att invandrarna har pengar löst i fickorna och i bh:n o.s.v,
det är inte så bra, de borde ha plånbok, det är ju jättelätt att tappa dem annars.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Visst mår man bäst då man vet att saker kommer till sin rättmätige ägare!....och dina fina fyndade saker kommer till någon som sätter värde på dem :)
    Fina sommardagar önskar jag er!
    Kram
    Birgitta

    Svar: Ha en fin sommar du med Birgitta! Kram Helena
    Loppis Entusiasten

    2017-06-20 | 11:50:16

Kommentera inlägget här: