Loppis Entusiasten

sytt igen

Av en kompis fick jag en påse innehållande hobbybeskrivning från Hemmets Journal -06, lite tyg och ängel-vingar från Panduro. Det skulle vara till en Julängel gjord av en Barbie.
Jodå, en Barbie hade jag ju, så det blev jag ju sugen på att göra!
 
 
Någon som ser någonting felaktigt i bilden? :)
 
 
Ängeln ska få höra till mitt Lucia-tåg.
 
Tyget jag fick räckte både till ängeln,
och en brudklänning till Den lilla sjöjungfrun Ariel som gifter sig i slutet på filmen.
(den glittriga tyllen och spets hade jag själv i mina gömmor)
 
 
 
Passformen på toppen blev inte helt enligt mina önskemål,
himla pilligt då hon är så liten (mycket mindre än Barbie)
och jag inte hade provat mig fram till något bra mönster innan jag sydde,
det skulle jag ju ha behövt göra, men det får duga :)
(hon kom med utan kläder i en kasse blandade Barbie-prylar, så någon stjärtfena fanns inte)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Änglavingarna på bilden kanske är ett par "flyga baklänges" vingar :D Det ser ju pampigt ut, men inte riktigt rätt.
    Som vanligt är dina dockor bara sååååå fina!
    Ha en fin söndag!

    Svar: Tack :) Visst är vingarna åt fel håll :) Jag tyckte det såg så underligt ut :D
    Loppis Entusiasten

    2017-11-26 | 11:50:22
  • sophie säger:

    Vad fint du gjort igen! Vad man riktig julkänsla men nog är vingarna upp och ner på bilden från tidningen.... så flyga kan hon inte hahaha

    Svar: Visst är vingarna upp och ned :D Konstigt att ingen såg det när de tryckte artikeln :D
    Loppis Entusiasten

    2017-11-26 | 17:22:49
  • Rose-Marie säger:

    Åh så fina brudar!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2017-12-02 | 16:42:32

Kommentera inlägget här: