Loppis Entusiasten

nyklädd sittpuff

Vi tog reda på en gammal sittpuff efter svärfar, men när man skulle ta i den gick det hål på skinnet efter fingrarna, skinnet var helt torrt och förstört. Jag har förstått att i många sittpuffar av den här typen (troligen köpt på semesterresa på 70-talet) är det tidningspapper som stoppning, det hade ju inte varit mycket att spara, men i den här var det skumgummi-skivor som var i bra skick så jag ville göra en ny puff av dem.
Efter att ha legat i källaren i flera år så fick jag lust att fixa den.
Jag ville inte sy i skinn så det fick bli tyg som jag hade hemma bara.
Jag gjorde likadant mönster som den var sydd i, men något färggladare :)
 
Om jag hittar något passande band så kanske jag syr runt bitarna som det var original för att framhäva stjärnan, men jag hade inget hemma så det får duga sålänge
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Hahaha.....ja en sån puff köpte maken och jag på Kanarieöarna på 80 talet. Kommer inte ihåg nu vart den blev av, men inget jag saknar :-)
    Din puff blev nu ett unikt exemplar, så fin!
    Önskar er en härligt fin jJUL och ett spännande 2019!
    KRAM

    Svar: Tack :) Det blir nog ett ganska spännande 2019 för vi har precis i dagarna köpt en gammal o-renoverad 70-talsvilla :) Mycket jobb men kul ändå, jag önskar er en riktigt God Jul! Kram
    Loppis Entusiasten

    2018-12-22 | 22:07:31
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Birgitta säger:

    Men så roligt att ni äntligen hittat huset ni letat efter!!!
    Förstår att det känns spännande.
    Hoppas vi får följa dig på den resan här på bloggen ;-)

    Svar: Det är ett helt hus med väv-tapeter som behöver rivas ned :D Det kommer nog att dröja innan vi får ordning på det. Allt är lite speciellt när man har handikappade barn, man måste få vardagen att fungera bara, vi får hoppa över det där med att det ska bli snyggt första tiden. Man behöver bo ett tag för att veta hur man ska fixa till det sedan, men jag ska försöka ta lite före/efter-bilder när vi grejar med något, bara man kommer ihåg det, det har blivit lite si och så med bloggandet sista tiden, haha, man har haft lite för mycket annat i tankarna :D
    Loppis Entusiasten

    2018-12-23 | 22:48:43
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: