Loppis Entusiasten

en näpen liten sköldpaddsdocka...

...i Tourtulon, 28,5 cm, så lite kortare än Barbie :)
Den har legat och skräpat ganska länge för den skulle fixas i benen. Någon hade lagat fult , gjort hål och dragit nytt gummiband rakt igenom låren med stora knutar. Man ser det ganska ofta på gamla dockor, inte alls snyggt, men man förstår att det är föräldrar gjort sitt bästa för att försöka laga dockan när gummibanden gått sönder.
Jag tror det tog längre tid att fixa benen än att sy klänningen :D
Den hade lite färgsläpp här och där men inte så mycket så att det stör tycker jag, man får räkna med lite sådant på de här 50-talsdockorna för de har en målad yta, så färgen lossnar när de lekt med den ganska mycket, men det är ju en del av charmen tycker jag, att den verkligen har blivit lekt med :) 
 
 
 
 
Jag skulle vilja ha haft strumpor och skor till henne, men jag hade inga som passade, men det kan ju dyka upp :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: