Loppis Entusiasten

jacka/kofta i mormorsrutor

Bomullsgarn 8/4, så varje ruta var 7 x7 cm, men när man väl tog på sig den så hängde den ned sig så varje ruta blev 7 x 8 cm, det blev till att ta bort 2 rader rutor mot vad jag hade beräknat från början. Den har fickor och är fodrad med tunn lite elastisk syntet som kommer från underkjolar som jag hittat på loppis. En ruta på pappret är 1 mormorsruta, mått efter mig, Large ungefär skulle jag gissa. (jag har inte blockat den, tänker att den blir blockad när man använder den :) )
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Så himla snygg.....och säkert helt unik även om mormorsrutorna är klassiska!

    Svar: Tack :) Den är rätt tung och varm, får se när det kan passa att använda den, till våren kanske :)
    Loppis Entusiasten

    2024-02-24 | 15:42:46
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.com

Kommentera inlägget här: