Loppis Entusiasten

loppisbesök i Västerås

Det blev en sväng till Västerås centrum igår. Självklart måste man in på Myrorna och Röda korset.

Sånt här gillar jag...



...ett gammalt påbörjat broderi.
50-tal gissar jag.
Jag tänkte göra klart det,
men vid närmare granskning såg jag att någon försökt plocka ihop garner för att göra färdigt det.
Färgerna stämde inte riktigt med det som redan var broderat så jag kommer nog att börja helt från början istället.
Det får bli nästa broderi efter TINGELING. 
Jag tycker de gamla broderierna är väldigt fina.
Nu blir det bara operation UTPLATTNING av det gamla skrynkelmönsret.

En sak till kunde jag inte låta bli att köpa trots att den såg ganska grotesk ut..



..en riktigt FUL pajas.
 
Jag kan inte tänka mig att den är från någon annan tid än 60-talet.
Väldigt fint skick.
Den får komma till mitt dockloppis för den passar inte direkt hemma hos mig :D

Kommentarer

  • Lilladockan säger:

    herre gud vilken läskig sak. den där kommer ge mig mardrömmar haha. hade aldrig vågat ha en sådan hemma hos mig :)

    2011-08-31 | 11:10:31
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Anna-ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma säger:

    Hahaha ja nu dog jag ju bara liiite ;-) först vackra änglar o sen där "hemska saken" ;-) hahaha, den är en sån där jag var livrädd för som barn, eller dockor, jag hade en enorm docka som fick mig o tänka på typ Onda Dockan, snart börjar den leva typ. :-)

    2011-09-01 | 22:32:55
    Bloggadress: http://bambinidolce.blogg.se/
  • Gila säger:

    Hjälp....ja den var grotesk...

    2011-09-03 | 19:38:52
    Bloggadress: http://gilasgrotta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: