Loppis Entusiasten

"...blandar gammalt och nytt med loppisfynd"

Jag faller ofta för frestelsen att köpa inredningstidningar.

Något som får mig att små-le är när reportagen alltid talar om att
"... blandar gammalt och nytt med loppisfynd" i sitt hem. Jag menar, gör vi alla inte det?
Det kan väl ändå inte vara så vanligt att någon har varenda pryl som är antik,
eller att någon har hela hemmet som är sprillans nytt?

(ursäkta urdåligt foto )



Buffen köpte vi på 80-talet, det är väl 30-tal.
Den virkade duken är från loppis.
Porslinsfigurerna målade min äldsta dotter för kanske 10 år sedan.
Den lilla ljus-slingan är helt ny.
Julkrubban köpte jag på loppis, men den gamla påklistrade mossan från kanske 60-talet skrubbade jag bort och sen betsade jag om den.

Ja, ungefär sån blandning är det ju i hela hemmet :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: