Loppis Entusiasten

loppisutflykt

Igår var kompisen och jag på loppisutflykt till västerås.
Visst hittade vi lite grejer, som vanligt efter besök på 4 loppisar.
Idag visar jag något som var ett fynd för dock-tokiga mig.



Dock-makare gör ibland kopior av de mest kända gamla dockorna.
Detta är en handgjord kopia (alldeles ny, ren och fin) av
Armand Marseilles kända My Dream Baby i biskvi-porslin från ca 1920.
Dessa exakta kopior märkta A M är inga billiga saker, därför kan jag inte förstå varför en sådan ligger kastad bland skrotdockorna på Läkarmissionens loppis för 40:-, men en rackarns tur för mig! Jag googlade lite för att se hur de brukar vara klädda (googla gärna ni med så får ni se originalen, jag har tyvärr inte lärt mig att länka än). Det ska bli ett sant nöje att sy något till denna baby-docka som jag tänker behålla själv.

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Grattis till FYNDET! Det var meningen att du skulle ha den dockan.

    2011-12-12 | 14:10:49
    Bloggadress: http://anatsnaque.blogspot.com
  • Frida säger:

    Ifall du vill lära dig hur man länkar på blogg.se så gör du så här:



    1. Skriv din text.

    2. Markera det ord du vill ska vara länken.

    3. Klicka på bilden som ser ut som en länk (Infoga/redigera länk, tredje från vänster andra raden).

    4. Klistra in länkens url.

    5. Välj ifall du vill att länken ska öppnas i ett nytt fönster eller i samma.

    6. Infoga och därmed klart!



    Hoppas det hjälpte något :)

    2011-12-13 | 17:49:51
  • Bejjan säger:

    Kommer få ett toppenliv hos dig!

    2011-12-13 | 20:40:35
  • Helena Högberg säger:

    Tack Frida! Jag ska försöka lära mig!

    2011-12-13 | 21:14:33
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: