Loppis Entusiasten

tovigt hår

Den här dockan var söt och hade fin klänning men ett väldigt långt hår (40 cm!),
som var otroligt tovigt från botten ända till toppen (syntes faktiskt inte så bra på fotot).

20:- på En Hjälpande Hand



Jag fick slita med håret tills jag var alldeles svettig, men till slut så hade jag kommit igenom det.



Jag några stycken sådana här dockor, med olika hårfärger, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vilket årtionde de kommer ifrån. Jag gissar på 80- eller 90-tal. 
Känner någon igen modellen är jag som vanligt tacksam om ni lämnar en kommentar :)

Kommentarer

  • Karoline säger:

    Så fantastiskt fint hur du lyckas omvandla dina dockor. Hur gör du egentligen med håret? de små lockarna?

    2012-01-14 | 16:36:06
    Bloggadress: http://ikarolineshuvud.blogg.se/
  • ScrapLinda säger:

    Guud, en sån vacker docka!!! De lockarna är så lika min egen dotters lockar!! Den är möjligtvis inte till salu? Tycker den är helt underbar.

    2012-02-13 | 16:24:47
    Bloggadress: http://scraplinda.blogspot.com

Kommentera inlägget här: