Loppis Entusiasten

50-talsdocka

Den här dockan hittade jag på bakluckeloppis i Folkets Park här i Hallsta förra året.
Trots att den var i väldigt dåligt skick tyckte jag i alla fall att den var värd 20:-

Den har flirt-ögon vilket betyder att den både kan titta åt båda sidorna och blunda.
Det fanns lite att laga och jag fick vänta över ett halvår innan jag fick tag i en ny peruk (tradera 80:-),
den som satt på var hårlös på baksidan och verkade heller inte vara original. 
Blusen och kjolen har jag sytt för flera år sedan.


 

Kommentarer

  • Frida säger:

    Hittade till din blogg för ett tag sedan efter att någon hade länkat dig i ett kommentarsfält. Och jag är glad att jag tittade för jag tycker verkligen om din blogg. Du är fantastiskt duktig på att sy dockkläder :) Den blåa klänningen på bilden är jätte vacker!

    2011-07-27 | 19:40:40
  • Lilladockan säger:

    före-bilden kommer att ge mig mardrömmar. det kan jag säga redan nu ;)

    2011-07-27 | 19:47:01
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Helena Högberg säger:

    Jag kanske skulle ha varnat innan före- bilden på dockan :)Jag håller med, den såg lite creepy ut

    2011-07-28 | 11:49:13
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: