Loppis Entusiasten

En vas i bärnsten?

Den här vasen köpte jag på före detta Majsans loppis för 30:-. Jag har haft den i flera år.

Det verkar vara silver i handtaget (går att ta bort), jag har inte riktigt lyckats tyda stämplarna.

Jag har tittat i luppen flera gånger och tycker att det ser ut som bärnsten som är i någon genomskinlig massa som liknar plast eller plexiglas, fast "mjukare" som är hopfogad på mitten som pressglas.
Den är ca 15 cm hög, inte så stor som den ser ut på fotot.

Den är väldigt vacker när den står i solen, men jag vågar inte ha den i fönstret, är rädd att den ska bli förstörd.

Jag har hört talas om att det ska finnas konstgjord bärnsten, undrar om det är det?
Det är rätt mycket skräp i stenarna.

Jag hade ju kunnat putsa silvret innan fotografering, men det blev ett snabbt infall :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: