Loppis Entusiasten

Jag har stickat lite

Jag köpte en lortig Chou-Chou-docka på loppis.
Det blev rengöring och nystickade kläder för jag tyckte att tröjan som satt på såg för stor ut.
(byxorna sydde jag redan när mina tjejer var små)

Det är inte ofta jag stickar i mohair-garn, men jag hade några enstaka nystan som jag tyckte kunde bli bra till dock-kläder.

Det slog mig att det går åt väldigt mycket garn när man stickar i mohair.
Ett gult nystan räckte bara till ärmar och ett blått bara till fram och bakstycke, så det fick bli lite vitt inblandat i mössan annars hade det aldrig räckt.
Det är väl så att man egentligen ska ha mycket större stickor, då räcker garnet längre, men det går ju inte till dockkläder.

 

Kommentarer

  • Lilladockan säger:

    Som vanligt så ser det ut som två helt olika dockor! :) Det är väldigt roligt att se före- och efterbilder.



    Vad gör du av dem när du är klar? Samlar du på dem eller säljer du dem?

    2011-07-19 | 05:26:58
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Helena Högberg säger:

    Jo, i början lastade jag dockorna i kartonger i källaren, men nu hyr jag en källarlokal där jag bor och tänker snart öppna loppis. Mest blir det ju dockor då för jag har över 500 stycken :D

    2011-07-19 | 23:28:03
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/
  • Lilladockan säger:

    Oj vad spännande med en egen loppis! Över 500 stycken! Jösses. Jag antar att du har haft din "dockrenoveringshobby" ett tag alltså ;) Jag hoppas och tror att det kommer att gå bra för dig :) Håll oss uppdaterade!

    2011-07-20 | 05:39:10
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: