Loppis Entusiasten

Kista/skrin

För en tid sedan köpte jag en gammal kista (skrin?), ca 25 gånger 30 cm på Skolgatans loppis här i Hallsta.
Det kostade 75:-, vilket jag tyckte var väldigt billigt

I botten, locket och undersidan finns gamla urklipp från någon gammal tysk tidsskrift gjorda i kopparstick (!) med gammaldags bokstäver på baksidan. Jag kan inte alls tyska så jag vet inte vad texten handlar om.
Det bruna partiet på sidorna är skinn, allt verkar handsnidat. Undrar hur gammalt det kan vara?

 

Kommentarer

  • Elinor säger:

    Hej! Kul att läsa din blogg, ska spara den. Bra budskap när du tar till vara på gamla saker. Även jag avskyr slit och släng. KRAM

    2011-07-05 | 22:54:21
  • Marlene Zufic säger:

    På Google kan du hitta svar på allt. Sök på Google translate: välj tyska till svenska. Skriv av texten och Google översätter den åt dig på löpande band.

    2012-06-03 | 23:59:47
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com

Kommentera inlägget här: