Loppis Entusiasten

Lampor

I våras köpte jag en lampa som föreställer en giraff vid ett träd.
Inte alls för att jag behövde en lampa, utan bara för att det var halva priset på lampor :), 40:- fick jag ge.

Tyget på lampskärmen var förstört, men den klär jag om tänkte jag, men sen kröp latmasken fram och jag började vira vit elastisk spets runt, runt, runt. Det blev ganska skapligt, men hade nog varit bättre om det hade varit en rak kant nertill. Det gick nog åt 10 meter, så det var väl tur att spetsen också var ett loppisfynd annars hade det blivit rätt dyrt.

Jag har faktiskt orkat klä en lampskärm "på riktigt". Det är en ganska stor clown, troligen 80-tal.
Den köptes på Ankis loppis i Kolbäck för en 50 lapp. Den hade inte originaltyget på skärmen, något hafsigt, lortigt hemmagrejat rosa/beigt tyg, så jag sydde paraplyet i svart/vitt istället, jag blev rätt nöjd.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: