Loppis Entusiasten

Loppisflopp nr 4

Min äldsta dotter är väldigt konstnärlig. När hon gick på estetiska linjen gjorde hon en ull-tavla.
Man tovar en bottenplatta och använder sedan en slags nål och fäster små, små ulltestar på denna tills det till slut bildar ett motiv. Mycket tidskrävande och jag är väldigt inponerad av detta.
Det här är inget jag någonsin provat på.

Hennes tavla föreställer en känd gittarist som kallas Buckethead på grund av att han inte visar sitt ansikte,
utan bär mask och har en popcorn-burk på huvudet (måste förklara för oss som inte är insatta i de moderna kändisarna).

Så här ser hennes riktiga ull-tavla ut



Nu till min loppisflopp:

Jag var på En hjälpande Hand och fick syn på en stor, tung ulltavla med naturmotiv i glas och ram, 50:-
Vilket fynd!

Det värsta var att jag cyklade.
Jag såg en granne där som hade bil. Jag var fräck nog och frågade om han skulle kunna köra hem tavlan till mig. Jag förkarade vilket otroligt fynd det var, och hur MYCKET arbete det låg bakom en sådan tavla!

När jag öppnade och skulle göra rent glaset såg jag att det var ett färgat papper som de hade bara löst spridit ut ull på, ullen for hit och dit bara man andades!
Jag har varken före eller efter sett någon riktig ulltavla på loppis.



 
Korten är tagna i källaren så de är lite mörka, orkade inte släpa upp den för den är tung.

Kommentarer

  • Lilladockan säger:

    Vilken duktig dotter du har, hennes tavla var riktigt, riktigt fin! :)



    Tycker det är underhållande att någon här i bloggvärlden delar med sig av sina floppar :) Jag har också gjort några sådana men jag gömmer dem alltid och låtsas som att de inte finns ;)

    2011-07-15 | 14:26:41
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Helena Högberg säger:

    Ja, hon är jätteduktig (har en konstblogg, nettskonstigheter.blogg.se

    2011-07-15 | 21:23:47
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: