Loppis Entusiasten

Loppismåndag

Idag var det så urtråkigt regnväder så vi bestämde oss för att kolla upp ett loppis i Sala som vi hade hört om. Strömsbacka Återvinnig.

Det var verkligen en lumpbod i ordets rätta bemärkelse!
På gården låg det högtalare och allsköns bråte i regnet. På insidan låg det ännu mera dammigt bråte.
Tittade man in i "endast personal" så var det en jättedriva med kläder, skor, kaffebryggare, micro och annat i en stor hög! En otrolig mängd böcker i ett partytält!

Av någon outgrundlig anledning så lyckas man ändå hitta prylar!

Jag har alltid gillat min gamla TORKY-hållare, jag tycker de nya är sämre, men nu börjar plasten ge upp på min, och så hittar man precis en likadan, helt fräsh, 20:-! :D

Min bestick-korg i diskmaskinen är trasig.
Så står där en exakt likadan för 20:-, hur mycket tur kan man ha?, trodde aldrig att jag skulle få tag i en sån!

(jag fotade min gamla torky-hållare för den andra är "under rengöring", tok-suddigt blev det också, men jag ville bara visa modellen)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: