Loppis Entusiasten

Plåtburkar

Nu kanske någon tror att jag har en massa fina, gamla retroburkar.

Men nej, de flesta är moderna burkar från mataffärerna.
Jag är en sådan där tacksam kund som affärerna lätt lurar på plåtburkar, ni vet : Köp två paket och få en plåtburk på köpet! Jag köper gladeligen två paket med något som jag aldrig annars köper bara för att få den fina burken.

Jag använder burkarna så visst slitage blir det.( Den första kaffeburken finns ett plastlock till)
 
Den lilla med Fishermans friend-halstabletter hade min sambo i fickan på arbetet. Han förklarade för kompisen att det minsann var en gammal burk. Kompisen fingrade andäktigt på burken ända till han vände på den och upptäckte ean-koden. LURAD!

De nya burkarna är inte fy skam, de heller. På Tradera såldes den blå AXA-burken för över 300:-! ,fullt så tokig är jag inte i alla fall :)

 
 
 
 
 
 
 
 
 


Det här är burkar som fick följa med äldsta dottern när hon flyttade hemifrån


 
 

Jag har haft ännu en risburk med jasminris, med en lila blomma, men den har jag gett svärmor.

Kommentarer

  • Orange-retro säger:

    Du är som mig. Jag har också nyproducerade plåtburkar. Man ser direkt vad som finns i dem. De är snygga också. Såklart jag gillar retroburkar också, men de kostar ju en del ibland.

    2012-04-11 | 13:32:20
    Bloggadress: http://orange-retro.blogspot.se
  • Calippo säger:

    Hej!
    Halkade in här när jag letade efter mönster till Barbiekläder. Och sen hade du en kategori med plåtburkar också... :)

    Men var kan man få tag på smörgåsrånburken? En sådan skulle vi verkligen behöva här hemma...

    Svar: Jag har köpt min på loppis någon gång för ganska länge sedan, den är jättebra faktiskt för det är så dåliga paket till de rånen :) Den har nog inte dykt upp någon mer gång, men om man kollar av Tradera så brukar de flesta burkar som gjorts dyka upp förr eller senare :)
    Loppis Entusiasten

    2013-11-11 | 22:12:32

Kommentera inlägget här: