Loppis Entusiasten

Rådjursbroderiet färdigt!

Äntligen klart.
När man ser det färdiga resultatet tycker man saker.

Jag skulle inte ha gjort någon blå snö alls, det gav ett "plottrigt" utseende.
Det ljusaste bruna på rådjuren blev för ljust.
Granarna blev för gröna.

Å andra sidan tyckte jag att:
Rådjuren fick naturligare vinterfärg.
De torra buskarna och halmen fick också bättre färg, på originalet tycker jag att det ser ut som skogsbrand :D

Har ni varit med om det?, när man hållit på så länge med ett broderi så är man urless på motivet.
Svärmor ska få det.

  

original                                                                  



Hopplock av egna garner



(det behövs nog en vända till med strykjärnet ser jag nu :O  )

Kommentarer

  • Lilladockan säger:

    så är det varje gång jag ritar, målar eller redigerar foton som jag tagit. ibland måste saker få vila innan man kan uppskatta dem igen.



    jag tycker hur som helst att du lyckades väldigt bra! :) jag har inget emot varken granarnas färg eller snön, helt ärligt så ger de hela motivet en väldigt vårig känsla! :)



    jag är inte överförtjust i broderier (så vida de inte är udda, som den med my little pony'n eller min med texten "helvetes jävla skit") men jag uppskattar handarbetet och kreativiteten. det krävs tålamod för något sådant och att välja rätt färger lär förmodligen vara en hel vetenskap för det otränade ögat. jag tycker att du är duktig! :)

    2011-07-07 | 21:25:06
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: