Loppis Entusiasten

Loppisflopp nr 3

Jag besökte En Hjälpande Hand här i Hallsta.
Framför mig låg en ram med ett utsökt vackert Petit Point-broderi föreställande en hund. Petit Point betyder att det är gjort i pytte-pyttesmå stygn, de är ofta gamla och svåra att få tag i. Det kostade bara 20:-, vilket kap!
När jag kom hem monterade jag försikgt isär ramen för att göra rent det lortiga glaset.
Mitt ansikte måste ha sett ut som en fågelholk, för inuti ramen låg ett tidningsutklipp på ett broderi! SNOPET! 
Antagligen hade man kunnat beställa denna broderisats genom tidningen.
Ramen var nog värd pengarna, men det var ju broderiet jag ville ha.
Nåja, det var nog för bra för att vara sant ändå. :)
Synd att jag inte tog något kort på detta så jag kunde visa hur likt ett riktigt broderi det var.

Kommentarer

  • Lenaelisabeth säger:

    Men vad snopet!!

    2011-06-22 | 20:39:34

Kommentera inlägget här: