Loppis Entusiasten

Nyproducerat skräp

Ibland blir man bara så trött på grejer i affärerna som ska vara kvalitet och sen bara är skräp. 

Det är inte alls längesedan jag köpte två nya tvålpumpar.

Den "rostfria" är jag lite osäker på, men jag tror den var från IKEA, kostade nog runt 80:-.
Rätt som det var fanns en stor rostfläck mitt på, rost vid pipen och vid skruvkorken.

Den vita med träinlägg kommer från Bauhaus, kostade en bra bit över 100:-.
Trät suger upp vatten som en svamp (fick inte med det riktigt på bilden), runt skruvkorken ärgar det på något vis och sipprar fram någon blå/grön massa som man får tvätta bort hela tiden.

Eftersom jag gjort flera försök förut att köpa snygga tvålpumpar, med dåligt resultat, kan man bara konstatera att de inte tål fukt :(



KÖP INTE DESSA!

Kommentarer

  • Jeanette Gustafsson säger:

    den silvriga tvålpumpen köpte du på Biltema! :)

    2011-06-28 | 13:18:40
    Bloggadress: http://jeanetto.blogg.se/
  • Helena Högberg säger:

    Vad det så?,det förklarar en del :)den var i alla fall inte billig! (IKEA-Lover där :D)

    2011-06-28 | 15:37:31
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/
  • Jeanette Gustafsson säger:

    SV: svarar här.. tack förresten, det om kortet på mig!



    Men ska nog ta och köpa sådana där fönsterputs-tvättlappar..

    min fönsterputs missfärgar och så får man hostattacker av dem. Och så blir det nästan skitigare haha.

    2011-06-28 | 23:40:20
    Bloggadress: http://jeanetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här: